آیکون منو
نام ارسال کننده :  
ایمیل ارسال کننده:
نام دریافت کننده :
ایمیل دریافت کننده :  
موضوع ایمیل :

اخبار کارگروه

دنیا روی خودروهای سواری دیزلی سرمایه‌گذاری نمی‌کند دبیر کمیته فنی صدور مجوزهای زیست محیطی سازمان محیط زیست گفت: در حال حاضر دنیا سرمایه‌گذاری روی خودروهای سواری دیزلی را کنار گذاشته است.

بهزاد اشجعی در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی خبرگزاری آنا در خصوص تحقیقات صورت گرفته به‌منظور طراحی موتورهای دیزلی برای خودروهای سواری در کشور اظهار کرد: در حال حاضر آخرین استاندارد آلایندگی یورو ۶ است که به لحاظ کنترل آلایندگی دارای سطح خیلی خوبی است ولی استاندارد آنچنان پیچیده و سختگیرانه است که حتی یک سری از خودروسازهای مطرح دنیا که استانداردهای خود را تا یورو ۵ پیش برده بودند دیگر نتوانستند الزامات آن را رعایت کرده و تولید خودروهای سواری دیزلی را رها کردند.

وی ادامه داد: طراحی خودروهای سواری دیزلی از سال ۱۹۳۳ در اروپا آغاز شد و تا دهه ۹۰، ۱۷ تا ۲۰ درصد خودروهای سواری اروپا را موتورهای دیزلی تشکیل می‌داد.

دبیر کمیته فنی صدور مجوزهای زیست محیطی سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: از همان دهه ۹۰ خودروسازان تلاش کردند تا الزامات زیست محیطی را در ارتباط با موتور خودروهای دیزلی سبک ارتقا دهند که از جمله این اقدامات می‌توان به تغییر سوخت از دیزل به بیودیزل اشاره کرد.

اشجعی افزود: اگر بخواهیم مقایسه‌ای میان موتورهای بنزینی و دیزلی انجام دهیم به این نتیجه می‌رسیم که در حجم ثابت موتور، قدرت موتورهای دیزلی و در شتاب موتورهای بنزینی قوی‌تر است که این مهم بیانگر توجه خودروسازان به موتورهای دیزلی در حوزه خودروهای سنگین است.

وی در بحث آلایندگی خودروهای دیزلی در مقایسه با بنزینی نیز گفت: خودروهای دیزلی از لحاظ آلایندگی دارای ذرات معلق و نیتروژن هستند که تأثیراتی مخرب‌تر از موتورهای بنزینی دارند. این درحالی است که آلایندگی ذرات معلق موتورهای دیزلی ۴۰ برابر نوع بنزینی است.

برای دریافت ادامه خبر از اینجا کلیک کنید.

بيشتر